spot_imgspot_imgspot_img

Νέα δεδομένα στην εκπαίδευση φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Αλλαγές σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας φέρνει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, νωρίτερα σήμερα, Τετάρτη του Πάσχα. Κυριότερες αλλαγές: η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, η επαναφορά των Λατινικών ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, η επαναφορά μαθημάτων με συντελεστή βαρύτητας, η καθιέρωση τριών Ομάδων Προσανατολισμού, ένα επιπλέον εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές και θέσπιση βάσης μετεγγραφών. Επιπλέον, προβλέπονται αξιολόγηση σχολείων και επιμόρφωση εκπαιδευτικών, αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων στο γυμνάσιο, θέσπιση 24 προτύπων και 38 πειραματικών σχολείων και πιλοτικά η εισαγωγή νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλες τις βαθμίδες. Το νομοσχέδιο, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί από την υπουργό, Νίκη Κεραμέως στο Υπουργικό Συμβούλιο, θα τεθεί σε διαβούλευση εντός της ημέρας και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο Μάιο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, όσον αφορά στο λύκειο εισάγεται η τράπεζα θεμάτων, σταδιακά και θα αφορά τους μαθητές που εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου. Επίσης, οι μαθητές θα προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι Ομάδες Προσανατολισμού από τέσσερις που είναι σήμερα θα γίνουν τρεις: 1. Ανθρωπιστικών Σπουδών, 2. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και 3. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Από την ερχόμενη χρονιά, επίσης, θα ισχύουν συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Προτείνεται επίσης να καταργηθεί η Κοινωνιολογία ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών και να αντικατασταθεί από τα Λατινικά. Θα παραμείνει η Κοινωνιολογία, ωστόσο, όπως εξήγησε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, ένα εκ των βασικών μαθημάτων. Αυτό θα ισχύσει από τη χρονιά 2021-22, δηλαδή για όσους μαθητές μπουν τον Σεπτέμβριο 2020 στη Β’ λυκείου. Επιπλέον, προβλέπεται τα μαθήματα που θα δίνουν οι μαθητές της Γ’ λυκείου στις απολυτήριες να αυξηθούν κατά ένα, σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επιπλέον μάθημα, επονομαζόμενο «κόντρα μάθημα», θα είναι μάθημα που δεν εντάσσεται στο επιστημονικό πεδίο της ομάδας προσανατολισμού. Για παράδειγμα, οι μαθητές της ΟΠ ανθρωπιστικών σπουδών στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και Μαθηματικά, και οι μαθητές των άλλων ΟΠ θα παρακολουθήσουν Ιστορία.

Σχετικά με τις μετεγγραφές, προτείνεται η καθιέρωση βάσης μετεγγραφής (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), και ο εξορθολογισμός των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα η εξέταση του μέσου όρου των εισοδημάτων των 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός. Επιπλέον θα υπάρξει και β’ κύκλος μετεγγραφών, με περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου. Όπως σημείωσε κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου η υπουργός Νίκη Κεραμέως, το νομοσχέδιο έρχεται να αναβαθμίσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Αν και ήταν προγραμματισμένο να δοθεί στη δημοσιότητα νωρίτερα, οι συνθήκες εξαιτίας του κορονοϊού το καθυστέρησαν. «Πρόκειται για ρυθμίσεις αναγκαίες, για να προλάβουμε την νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά», τόνισε η κ. Κεραμέως και τόνισε ότι στο υπουργείο είναι «έτοιμοι για την εύρυθμη λειτουργία της Εκπαίδευσης» και προετοιμασμένοι «για ένα καλύτερο αύριο». «Το νομοσχέδιο αποτελεί εκκίνηση για ουσιαστικές αλλαγές και αφήνει το αποτύπωμα του αύριο στο σχολείο του σήμερα», ανέφερε από την πλευρά της η υφυπουργός, αρμόδια για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Σοφία Ζαχαράκη. Για τα όσα προβλέπονται για τα ΑΕΙ, ο αρμόδιος υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, σημείωσε ότι «δεν κάνουμε καμία έκπτωση στην ποιότητα». Επόμενο νομοθετικό έργο της ηγεσίας του υπουργείου, σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής προγραμματισμό θα αφορά σε δύο νομοσχέδια: ένα για το πλήρες πλαίσιο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου και ένα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Αναλυτικά, τα σημεία του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας έχουν ως εξής:

Α. Αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου

  1. Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21). Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα») στους μαθητές, όπως και η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση. Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση & Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθε- λοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.ά.
  2. Αγγλικά στο νηπιαγωγείο: Εισάγεται πιλοτικά στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  3. Κατανομή ωρών διδασκαλίας: Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής, των Ξένων Γλωσσών, των Κλασικών Γραμμάτων και της Φυσικής Αγωγής, όπως και η εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών ως συμπληρωματικός ή εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης.
  4. Οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων – Αξιολόγηση: Μεταξύ άλλων, στο Γυμνάσιο αυ- ξάνονται από 4 σε 7 τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και προβλέπεται ερευνητική εργασία για την Πληροφορική, εξορθολογίζονται οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών (βαθμολογική βάση 10 σε κάθε μάθημα ή 13 κατά μέσο όρο, και προσθήκη ορίου μαθημάτων (4) για δυνατότητα επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο) Στο Λύκειο αυξάνονται κατά ένα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και Γ’ Λυκείου, οι μαθητές προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα, οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και μαθηματικά, και οι θετικής κατεύθυνσης θα παρακολουθήσουν ιστορία (λογική «κόντρα» μαθήματος). Ακόμη, θα αναγράφεται η διαγωγή στους τίτλους σπουδών. Όπως αναφέρει το υπουργείο, στόχος των ρυθμίσεων αυτών είναι «η ενίσχυση της σφαιρικότερης καλλιέργειας των μαθητών, η διαμόρφωση ενός συνεκτικότερου πλαισίου αξιολόγησης της επί- δοσής τους και, συνακόλουθα, η προώθηση της συστηματικότερης παρακολούθησης και μελέτης των μαθημάτων».
  1. Τράπεζα Θεμάτων: Συστήνεται εκ νέου ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Λύκειο, με στόχο να συμβάλλει στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η εισαγωγή της προβλέπεται να είναι σταδιακή (αφορά τους μαθητές που εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου).
  2. Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μεταξύ άλλων, μειώνονται οι Ομάδες Προσα- νατολισμού της Γ’ Λυκείου από 4 σε 3 και επαναφέρονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση από την επόμενη σχολική χρονιά. Οι ρυθμίσεις αυτές αποσκοπούν στην ορθο- λογικότερη και αποτελεσματι- κότερη οργάνωση του προγράμ- ματος της Γ’ Λυκείου αναφορικά με την πρόσβαση στην ανώτατη εκ- παίδευση. Επίσης, από το μεθεπόμενο σχολικό έτος (2021-22) οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται στο μάθημα των Λατινικών αντί της Κοινωνιολογίας. Συμπληρωματικά προς τις ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, έχει δρομολογηθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και η σύνταξη νέων βιβλίων για όλες τις βαθμίδες του σχολείου. Έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη δεξιο- τήτων, στις πολλαπλές πηγές και στη συγκριτική ανάλυση, καθώς και σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.

Β. Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου

  1. Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων Σχολεί- ων (ενίσχυση του προτύπου της αριστείας με την έννοια της διαρκούς αυτό-βελτίωσης των μα- θητών) και Πειραματικών Σχολείων (έμφαση σε υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού). Τα σχολεία αυτά αποτελούν από κοινού ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο εθνικών διαστάσεων για το σχεδιασμό και την εφαρμο- γή διαφοροποιημένων και καινοτόμων εκπαι- δευτικών πολιτικών. Από το Σεπτέμβριο 2020, προβλέπεται η λειτουργία 24 Πρότυπων και 38 Πειραματικών Σχολείων. Από το Σεπτέμβριο του 2021, προβλέπεται η επέκταση του θεσμού, με το χαρακτηρισμό και άλλων δημόσιων σχολείων ως Προτύπων ή Πειραματικών.
  2. Αξιολόγηση: Θεσμοθετείται από το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21) ένα νέο συνεκτικό πλαί- σιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συνδυάζεται με το σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελ- ματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας: αφενός, εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, και αφετέρου εξωτερική αξιολόγηση από το οι- κείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Η εξωτερική αξιολόγηση προβλέπει ενεργό ρόλο του ΙΕΠ καθώς και της ΑΔΙΠΠΔΕ, αρχής που σχετίζεται άμεσα με τη διασφάλιση της ποιότητας στην παρεχόμενη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δρομολογείται, επίσης, εντός του 2020 η σύνταξη του ΠΔ για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
  3. Εκπαιδευτικοί στην τάξη: Εισάγονται κίνητρα και ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση της πλήρωσης κενών, ιδίως μέσω της διπλής μο- ριοδότησης της εκπαιδευτικής υπηρεσίας που παρέχεται σε δυσπρόσιτες περιοχές και της προ- τεραιότητας στην κάλυψη λειτουργικών κενών στη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Προβλέπεται επίσης 2ετής διάρκεια ισχύος πινάκων των εκπαιδευτικών.
  4. Ασφάλεια στο σχολείο/Ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού: Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις υφιστάμενες υποστηρικτικές δομές, και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Δρομολογούνται, επίσης, αλλαγές στη διαβάθμιση των προβλεπόμενων παιδαγωγικών μέτρων.
  5. Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό: Μεταξύ άλλων, εισάγονται οργανωτικές ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος πλήρωσης κενών, την απλοποίηση διαδικασιών, την παροχή κινήτρων και μεγαλύτερης ελευ- θερίας των εκπαιδευτικών και άλλες ρυθμίσεις που διέπουν το καθεστώς τους. Συμπληρωματικά προς τις ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, προβλέπεται διευρυμένο πρόγραμμα για τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (βασικοί εγγραμματισμοί, νέες θεματικές και προγράμματα σπουδών, εισαγωγική επιμόρφωση, διαφοροποιημένη διδασκαλία κ.α.), με έμφαση σε καινοτόμους μεθόδους επιμόρφωσης (επιμορφωτές – πολλαπλασιαστές, συνδυασμός δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, συνεργασία με ΑΕΙ κ.ά.).

Γ. Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση
1. Ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πα- νεπιστημίων: Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυ- σης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ και χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση Υπουργού), θεσμοθετούνται τα κοινά (joint) και διπλά (dual) προγράμματα σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προ- γράμματα στα ΑΕΙ, ενώ παράλληλα παρέχονται διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμο- νή αλλοδαπών φοιτητών.

2. Διαδικασία ανάδειξης Πρυτανικών Αρχών: Θε- σμοθετείται το ενιαίο ψηφοδέλτιο Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων, προβλέπεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για τη διασφάλιση του αδιάβλητου και τη διευκόλυνση συμμετοχής στη διαδικασία, αλλάζει το εκλεκτορικό σώμα και καθιερώνεται η 4ετής θητεία.

3. Νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών: Κα- θιερώνεται για πρώτη φορά πρόσθετο ακαδημαϊ- κό κριτήριο (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), εξορθολογίζονται τα υφιστάμενα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια για την αποφυγή καταστρα- τήγησης των κανόνων (π.χ. εξέταση μέσου όρου εισοδημάτων 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός), και εισάγεται η καινοτομία του β’ κύκλου μετεγγραφών (περιορισμένη δυνατότητα μετα- κίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου).

Ν. Κεραμέως: Στόχος να διεξαχθούν οι πανελλαδικές μέσα Ιουνίου με μέσα Ιουλίου

Στο άνοιγμα των σχολείων και τις ημερομηνίες διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου που θα τεθεί σήμερα σε ηλεκτρονική διαβούλευση. Ανέφερε ότι δεν υπάρχουν ακόμα επίσημες αποφάσεις για τις ακριβείς ημερομηνίες, τόνισε ωστόσο ότι για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το υπουργείο έχει στόχο αυτές να διεξαχθούν μέσα Ιουνίου με μέσα Ιουλίου. Επεσήμανε ωστόσο, ότι η ηγεσία του υπουργείου είναι σε τακτική συνεννόηση με τον πρωθυπουργό, το υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ και τόνισε: «Είμαστε έτοιμοι για όλα τα σενάρια». Το υπουργείο αναμένει την επίσημη εισήγηση των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων, προκειμένου να παρθούν οι τελικές αποφάσεις και να γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις. Η κ. Κεραμέως σημείωσε επίσης, ότι η επαναφορά θα γίνει σε μία «νέα κανονικότητα», η οποία θα διατρέχει όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας των πολιτών και για αυτό, το υπουργείο θα φροντίσει να ενημερώσει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που θα πρέπει να λαμβάνουν στο εξής. Τέλος, σχετικά με το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία στην Ελλάδα, σε σχέση με άλλες χώρες, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι «η κάθε χώρα έχει τα δικά της δεδομένα και τις δικές της ιδιαιτερότητες».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διάβασε επίσης

Titan: Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Netflix έρχεται να ρίξει φως στην τραγωδία της OceanGate

Μια νέα παραγωγή του Netflix προσπαθεί να αναδείξει τις πτυχές μιας τραγωδίας που σημάδεψε την εξερεύνηση του Τιτανικού. Το...

Στην ίδια κατηγορία

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας: Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε και/ή έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως τα cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικοί αναγνωριστικοί και προσαρμοσμένες πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφήμισης και περιεχομένου, έρευνα ακροατηρίου και ανάπτυξη υπηρεσιών. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Our website address is: https://50.87.249.193/~athensh3.

What personal data we collect and why we collect it

Comments

When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection. An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Contact forms

Cookies

If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year. If you have an account and you log in to this site, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser. When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed. If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website. These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Analytics

Who we share your data with

How long we retain your data

If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue. For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Your contact information

Additional information

How we protect your data

What data breach procedures we have in place

What third parties we receive data from

What automated decision making and/or profiling we do with user data

Industry regulatory disclosure requirements

Save settings
Cookies settings