spot_imgspot_imgspot_img

Oι θεατρικές σκηνές στην Αθήνα ετοιμάζονται να σηκώσουν αυλαία

Χωρίς πλαφόν θέσεων, με πληρότητα 30%, υποχρεωτική χρήση μάσκας και έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ετοιμάζονται να σηκώσουν αυλαία αυτή την εβδομάδα οι θεατρικές σκηνές στην Αθήνα.

            Μετά από οκτώ μήνες, πολλές αντιδράσεις και πρόβες με μάσκες, τα κλειστά θέατρα θα ανοίξουν με τα επιδημιολογικά δεδομένα να καθορίζουν την πληρότητα και τα πρωτόκολλα λειτουργίας ανάλογα με το επίπεδο κινδύνου. Η εφαρμογή των παραπάνω μέτρων που αντιστοιχούν στο επίπεδο 3 (δηλαδή σε αυτό της αυξημένης επιτήρησης) στον νέο χάρτη υγειονομικής ασφάλειας και προστασίας που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Παρασκευή (9/10) από τη Γενική Γραμματεία της Πολιτικής Προστασίας και στον οποίο εντάσσεται η περιφέρεια Αττικής, ξεκινάει από σήμερα Δευτέρα 12 Οκτωβρίου και θα ισχύει για δυο εβδομάδες. Παράλληλα, το υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Εργασίας εκπονούν σχέδιο στήριξης των θεάτρων με την επιδότηση κενών θέσεων.

            Πρεμιέρες Οκτωβρίου

      Αρκετές είναι οι σκηνές που θα κάνουν πρεμιέρα με παραστάσεις που ήταν προγραμματισμένες για την περασμένη άνοιξη, και έμειναν μετέωρες, «χτυπημένες» από την πανδημία. Σε αυτές συγκαταλέγεται και το Εθνικό Θέατρο που θα ξεκινήσει τις παραστάσεις του από τη Σκηνή Παξινού στις 16 Οκτωβρίου με τη μαύρη κωμωδία «Παίζοντας το θύμα» των πολυβραβευμένων Ρώσων συγγραφέων Όλεγκ και Βλαντιμίρ Πρεσνιακόφ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η οποία ήταν να κάνει πρεμιέρα τον περασμένο Μάρτιο. Ακολουθούν στην Κεντρική Σκηνή «Η κυρία του Μαξίμ» του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου (23/10), στη Σκηνή Κοτοπούλη το «Φεγγάρι από χαρτί» των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου (22/10) και στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» το «Σ’ εσάς που με ακούτε» της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Αβρανά (23/10).

        Στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ετοιμάζεται να κάνει πρεμιέρα μέσα στον Οκτώβριο η παράσταση του Ανέστη Αζά στην πρώτη του συνεργασία με τη Λένα Κιτσοπούλου, «Ερωτικές Καρτ Ποστάλ από την Ελλάδα», που ήταν προγραμματισμένη για τον περασμένο Μάρτιο. Πρόκειται για ένα «αντι- αφιέρωμα» στο ελληνικό καλοκαίρι, την προσδοκία του έρωτα και την αγορά των αναμνήσεων, εμπλουτισμένο με «εικόνες πανδημίας».

            Το θέατρο Πορεία που έκανε ήδη την πρώτη διαδικτυακή του πρεμιέρα σε πραγματικό χρόνο (Real Τime Live streaming) στις 11/10 με τον «Γιούγκερμαν» του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου, ξεκινάει τις δια ζώσης παραστάσεις του την Τρίτη 13/10 με την βασισμένη στο σαιξπηρικό αριστούργημα, παράσταση του Αργύρη Πανταζάρα «This is not Romeo & Juliet», και πρωταγωνιστές τον ίδιο και την Έλλη Τρίγγου. Από την Τετάρτη 14/10 επιστρέφει στο θέατρο να υποδεχτεί το κοινό του και ο «Γιούγκερμαν» για πέντε παραστάσεις (sold out) και ένα live streaming.

            Από το θεατρικό χάρτη της νέας σεζόν δεν λείπουν νέα ανεβάσματα αλλά και επαναλήψεις παραστάσεων που αγαπήθηκαν από το κοινό. Μία από τις πολυαναμενόμενες πρεμιέρες είναι το «Τρίτο Στεφάνι», το μυθιστόρημα-σταθμός του Κώστα Ταχτσή, που θα ζωντανέψει από 16/10 στο θέατρο Παλλάς, με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, και τις Μαρία Καβογιάννη και Μαρία Κίτσου στους εμβληματικούς ρόλους της Εκάβης και της Νίνας. Η μεγάλη παραγωγή των Θεατρικών Σκηνών θα παρουσιαστεί σε ολοκαίνουρια διασκευή που αναδεικνύει τις αφηγηματικές αρετές και την ποίηση του μυθιστορήματος, σεβόμενη την πρόθεση του συγγραφέα για μια ιστορία που, όπως και η ζωή, ανοίγει και κλείνει σαν κύκλος.

            Την ίδια μέρα, κάνει πρεμιέρα στο Μικρό Παλλάς η Χάρις Αλεξίου, η οποία με αφορμή το θεατρικό αφήγημα «Μεταμφίεση» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, ανεβαίνει στη σκηνή και απευθύνεται στο κοινό μέσα από τη θεατρική πράξη για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Σταύρος Ράγιας.

           Η Ρένη Πιττακή βάζει τη σφραγίδα της σε έναν αριστοτεχνικό μονόλογο, το πιο πρόσφατο θεατρικό έργο του Κρίστοφερ Χάμπτον, «Μια Γερμανίδα Γραμματέας», εμπνευσμένο από τη ζωή, και τις εξομολογήσεις, της Μπρουνχίλντε Πόμσελ , μιας από τις γραμματείς του Γκέμπελς. Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, στο Θέατρο Ιλίσια – Βολανάκης (από 14/10).

            Από τις 15/10 ανεβαίνει στο Νέο Ακάδημο, σε σκηνοθεσία Ρέινας Εσκενάζυ, το βραβευμένο με Tony αριστούργημα «Ξυπόλυτοι στο Πάρκο» του κυρίαρχου της κωμωδίας Νηλ Σάιμον, με τους Άρη Λεμπεσόπουλο, Βασιλική Τρουφάκου και Αργύρη Αγγέλου. Ενώ από τις 17/10 το θέατρο Νέος Ακάδημος φιλοξενεί και το θρυλικό έργο μυστηρίου της Αγκάθα Κρίστι «Ποντικοπαγίδα», σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Κίρκης Καραλή. Στη διανομή συναντάμε μεταξύ άλλων τους Ερρίκο Λίτση, Ράνια Οικονομίδου, Μαρία Κωνσταντάκη και Αποστόλη Τότσικα.

            Με το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ «Ω, τι ευτυχισμένες μέρες» θα εγκαινιάσει τη θεατρική σεζόν το Θέατρο Τόπος Αλλού (16/10) σε καινούρια μετάφραση και σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή και πρωταγωνιστές τους Νικολέτα Βλαβιανού και Νίκο Καραστέργιο.

            Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ετοιμάζεται να υποδεχτεί από τις 22/10 την Όλια Λαζαρίδου και την παράσταση «Έξι φορές» σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη. Η παράσταση είναι μια αναφορά στη μαγεία και στην τέχνη του θεάτρου. Έχει αρχική πηγή έμπνευσης τα θρυλικά «Έξι μονόπρακτα» που είχε ανεβάσει η Έλλη Λαμπέτη το 1978 (στα οποία η πρωτοεμφανιζόμενη τότε Ό. Λαζαρίδου έπαιζε έναν βουβό ρόλο).

        Το Θέατρο της οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, περνάει από φέτος σε νέα εποχή αφού o πολιτιστικός οργανισμός «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου αναλαμβάνει για τα επόμενα 10 χρόνια το ιστορικό θέατρο της Κυψέλης. Η σεζόν ξεκινάει στις 23/10 με το έργο «Τέφρα και Σκιά» του Χάρολντ Πίντερ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα με πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Ήμελλο και τη Μαρία Σκουλά.

            Στο θέατρο Ριάλτο, από τις 23/10 ο Αντώνης Καφετζόπουλος συναντά τον Στάθη Σταμουλακάτο και τον γιο του Γιώργο Καφετζόπουλο που παίζει και κάνει το ντεμπούτο του ως θεατρικός συγγραφέας υπογράφοντας μία απρόσμενη κωμωδία καθημερινής βίας με τίτλο «ΤΑΟ». Η σκηνοθεσία είναι της Δανάης Σπηλιώτη.

            Στις 30/10, κάνει πρεμιέρα στην κεντρική σκηνή του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου η «Συνοικία το όνειρο» σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Σωτήρη Χατζάκη. Το κείμενο της παράστασης βασίζεται στο σενάριο που υπέγραψαν για την ομώνυμη ταινία του 1961, σε σκηνοθεσία Αλέκου Αλεξανδράκη, ο Τάσος Λειβαδίτης και ο Κώστας Κοτζιάς. Ενώ σημαντικό ρόλο, κατέχουν η μουσική και τα τραγούδια που έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης για την ταινία, τα οποία θα ερμηνευθούν ζωντανά στην παράσταση από τον Ζαχαρία Καρούνη με τη συνοδεία ορχήστρας.

            Η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο στο θέατρο ανεβάζοντας στο «Αποθήκη» της οδού Σαρρή το υποψήφιο για βραβείο Tony θεατρικό έργο «Good People» του βραβευμένου με Πούλιτζερ Αμερικάνου συγγραφέα David Lindsay-Abaire, το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (από 30/10).

            Στις πρεμιέρες του Οκτωβρίου συμπεριλαμβάνονται επίσης παραστάσεις που επαναλαμβάνονται λόγω μεγάλης επιτυχίας, καθώς και άλλες που ξεκίνησαν την περασμένη σεζόν και δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τον κύκλο τους λόγω του lockdown. Ανάμεσά τους συναντάμε: Το «Master Class» σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου που επιστρέφει στο Θέατρο «Δημήτρης Χορν» με την Μαρία Ναυπλιώτου να ερμηνεύει τον ρόλο της Μαρίας Κάλλας (από 14/10), τη «Νόρα»- τη μεγάλη επιτυχία του Θεάτρου Άττις, που επαναλαμβάνεται για τρίτη χρονιά σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου με τη Σοφία Χιλλ (από 16/10), τον «Ρινόκερο» του Ευγένιου Ιονέσκο που σκηνοθετεί ο Γιάννης Κακλέας, με πρωταγωνιστή τον ‘Αρη Σερβετάλη στο θέατρο Κιβωτός (από 16/10), την «Κατερίνα» του Γιώργου Νανούρη με τη Λένα Παπαληγούρα που επιστρέφει στο θέατρο Βεάκη για λίγες μόνο παραστάσεις (από 18/10) και την «Μαρίκα»-μια παράσταση εμπνευσμένη από τη μυθιστορηματική ζωή και το έργο της Μαρίκας Κοτοπούλη σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια με την Νένα Μεντή στο Θέατρο Χώρα (από 16/10).

            Επίσης θα παιχτούν ξανά η «Βασίλισσα της ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα που μετά τα καθημερινά sold out στο θέατρο Επί Κολωνώ, επανέρχεται δυναμικά αυτή τη φορά στο Σύγχρονο Θέατρο σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη (από 23/10), «Το Επάγγελμα Της Μητρός Μου» του Μποστ σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου στο Θέατρο Στοά (από16/10), το «Δείπνο Ηλιθίων, που έρχεται για πέμπτη χρονιά στο Θέατρο Κάππα σε σκηνοθεσία Σπύρου Παπαδόπουλου (από 15/10), «Το δάνειο» του Τζόρντι Γκαλθεράν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά στο Από Μηχανής (από 21/10), το μεταφυσικό ψυχολογικό θρίλερ «Η Γυναίκα με τα Μαύρα» της Σούζαν Χιλ σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη στο θέατρο Πειραιώς 131 με τον Τάσο Χαλκιά στη θέση του Νίκου Κουρή (από 21/10), τη μοντέρνα κωμωδία του Γιώργου Καπουτζίδη «Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του!» στο θέατρο Ηβη (από 15/10) και το βραβευμένο θεατρικό έργο «Αξύριστα Πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη στο Μικρό Χορν (από 24/10). Ενώ ο «Οιδίπους» του Δημήτρη Καραντζά επιστρέφει για δύο τελευταίες παραστάσεις στις 20 και 21 Οκτωβρίου στο θέατρο Ακροπόλ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διάβασε επίσης

Titan: Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Netflix έρχεται να ρίξει φως στην τραγωδία της OceanGate

Μια νέα παραγωγή του Netflix προσπαθεί να αναδείξει τις πτυχές μιας τραγωδίας που σημάδεψε την εξερεύνηση του Τιτανικού. Το...

Στην ίδια κατηγορία

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας: Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε και/ή έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως τα cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικοί αναγνωριστικοί και προσαρμοσμένες πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφήμισης και περιεχομένου, έρευνα ακροατηρίου και ανάπτυξη υπηρεσιών. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Our website address is: https://50.87.249.193/~athensh3.

What personal data we collect and why we collect it

Comments

When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection. An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Contact forms

Cookies

If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year. If you have an account and you log in to this site, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser. When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed. If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website. These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Analytics

Who we share your data with

How long we retain your data

If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue. For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Your contact information

Additional information

How we protect your data

What data breach procedures we have in place

What third parties we receive data from

What automated decision making and/or profiling we do with user data

Industry regulatory disclosure requirements

Save settings
Cookies settings