spot_imgspot_imgspot_img

Το τέλος της αναλογικής εποχής: Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου κι όχι το αντίθετο

Η γέννηση του internet στις αρχές των 90’s και η ολοένα αυξανόμενη «εισβολή» του στις ζωές μας ξεκίνησε μια επανάσταση ιστορικών αναλογιών τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στις προσωπικές μας ζωές. Διέλυσε εταιρείες-ηγεμόνες στη διανομή, το λιανεμπόριο, τα media, την οικονομία και σχεδόν κάθε άλλη βιομηχανία, εγκαθιδρύοντας μια νέα γενιά επιχειρηματιών που είχαν την οξυδέρκεια (ή την τύχη) να καβαλήσουν αυτό το νέο τεχνολογικό «κύμα». Ο ρυθμός με τον οποίο μέσα σε 2 μόλις δεκαετίες οι ζωές μας μεταμορφώθηκαν φαντάζει – για τους πιο παλιούς έστω – σαν σίφουνας, και αν μας απέδειξε κάτι όλο αυτό το διάστημα, είναι ότι αυτό που έχουμε βιώσει είναι μόνο η αρχή. 

Τώρα ξέρουμε: Οι τελευταίοι πυλώνες της αναλογικής εποχής, τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις που πεισματωδώς απέφευγαν την ψηφιακή τους μεταμόρφωση, όπως οποιοσδήποτε αρνείτο μέχρι τώρα να αξιοποιήσει τα ψηφιακά κανάλια και εργαλεία για τις ανάγκες του, με την εμφάνιση του COVID-19 «έμεινε πίσω». Όπως είπε ο Satya Nadella, Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft στο συμβούλιο μετόχων τον περασμένο Απρίλιο, «Είδαμε μια ψηφιακή μεταμόρφωση 2 χρόνων να λαμβάνει χώρα μέσα σε 2 μόλις μήνες». Η εστίαση εστίασε όλες της τις ελπίδες στα delivery apps, οι εταιρείες και η εκπαίδευση έκαναν το zoom τον ακρογονιαίο λίθο της λειτουργίας τους, το λιανεμπόριο εξαναγκάστηκε σε μια πλήρη ψηφιακή επανεφεύρεση με e-shops. 25 χρόνια μετά από την δημιουργία του internet, τίποτα δεν είναι πια το ίδιο (και δεν θα είναι ποτέ). 

Μη μου πείτε ότι δεν το βλέπατε να έρχεται. Όταν πλέον παρατηρείς τα παιδιά αντί να παίζουν «μακρυά γαϊδούρα» στις αλάνες, να είναι παραταγμένα μ’ένα τάμπλετ ή κινητό, αποσβολωμένα με τα τεκταινόμενα της οθόνης τους, μιλώντας μόνο με τους συνομίληκούς τους για σκορ, xp και ικανότητες του ψηφιακού χαρακτήρα τους, όταν η ουσιαστική επικοινωνία αντικαθίσταται από σύντομα ανόητα βιντεάκια στο Tik-tok, όταν το σχόλιο σ’ένα post είναι το σύγχρονο catching-up, τότε κάτι πάει πολύ λάθος (αλλά αυτό είναι θέμα για άλλη συζήτηση). 

Η εποχή της πληροφορίας έβαλε τα θεμέλια για την εποχή της αλίευσης της προσωπικών δεδομένων

Το επίκεντρο κάθε ιντερνετικής συνδιαλλαγής είναι τα cookies. Τα cookies είναι το ψηφιακό μας αποτύπωμα, οι προτιμήσεις μας, οι επιλογές μας, ένα προφίλ της online συμπεριφοράς μας, μέσω του οποίου κάθε διαφημιστής μπορεί να μας προσφέρει (με το αζημείωτο) εξατομικευμένες αγοραστικές προτάσεις. Πλέον υπάρχουν τα εργαλεία, οποιοσδήποτε το επιθυμεί να αποκτά πρόσβαση σε αυτά τα ψηφιακά προφίλ, με λίγα λόγια για τα κοινωνικά δίκτυα το προϊόν δεν είναι άλλο παρά εμείς και οι πληροφορίες μας. Και πλέον η διαδικασία για τον εκάστοτε επιχειρηματία να απευθυνθεί στο target κοινό του είναι πιο οικονομική από ποτέ. 

Αλλά οι βλέψεις του Facebook, της Google, του Netflix δεν σταματούν εκεί. Μέσω των αλγορίθμων τους, μπορούν να σου παρέχουν εμπειρίες κομμένες και ραμμένες στις προτιμήσεις σου, πριν καν τις αναζητήσεις. Μέσω της αχανούς υπολογιστικής ισχύος τους, της στρατιάς των προγραμματιστών, των petabytes πληροφορίας και δεδομένων έχουν αλλάξει άρδην το τοπίο της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Αλλά και σε άλλες βιομηχανίες, η τεχνητή νοημοσύνη απλοποιεί μέρα με τη μέρα διεργασίες που μέχρι πρότινος είχανε την ανθρώπινη επίβλεψη. Η Amazon έχει τελειοποιήσει το λογισμικό της τόσο, που οι παραγγελίες ανατίθενται στους οδηγούς και τους μεταφορείς της από υπολογιστές. Το ίδιο συμβαίνει και στην Uber (ή το Beat στην Ελλάδα) που βάσει location του πελάτη και του taxi εξάλειψε οποιονδήποτε ανθρώπινο μεσάζοντα, κι ουσιαστικά τρέχει στο «ρελαντί».

Τα παραπάνω έχουν αυξήσει και στην αντιπέρα όχθη τις απαιτήσεις των πελατών. Όλοι μας περιμένουμε το καλύτερο προϊόν, με την καλύτερη εμπειρία και το καλύτερο customer service, ΤΩΡΑ. Με αμέτρητα προσωπικά δεδομένα και τις υποδομές για να αξιοποιηθούν αυτά στο έπακρο, τι άλλο θα δημιουργήσουν οι επιχειρήσεις και τα brands του αύριο για να ικανοποιήσουν τον ανυπόμονο και ολοένα και πιο ανικανοποίητο πελάτη του αύριο; Που οδηγείται η ανθρωπότητα σε αυτόν τον φαύλο κύκλο ζομποποίησης μέσα από την φανταχτερή ταμπέλα της «ευκολίας»; Και η «ενέδρα» του COVID-19 τι επιφυλλάσει μακροπρόθεσμα και πόσα πράγματα θα μας κάνει να τα αναθεωρήσουμε ή να τα ξεχάσουμε; 

Η τεχνολογία στην υπηρεσία του ανθρώπου κι όχι το αντίθετο

Η ζωή ξεκίνα και τελειώνει συνήθως στα νοσοκομεία αλλά σε όλο το ενδιάμεσο ανθίζει στους χώρους εστίασης όπου ο άνθρωπος γελάει, κλαίει,  γιορτάζει, διασκεδάζει, τσακώνεται, μονοιάζει και γενικά βιώνει τα συναισθηματικά δώρα της ζωής. Ο Hemingway έγραφε στο Sloppy Joe της   Φλόριντα και ο Τόλκιν στο Eagle & Child της Οξφόρδης. Τα πρώτα speakeasy μπαρ την περίοδο της ποτοαπαγόρευσης έδωσαν την δυνατότητα σε γυναίκες να εργαστούν στο χώρο δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες τις γυναίκειας απελευθέρωσης. Η έναρξη κατοχύρωσης δικαιωμάτων της LGTB κοινότητας ξεκίνησε από τις εξεγέρσεις στο Stonewall μπαρ της Νέας Υόρκης το 1960. Με λίγα λόγια, κάθε σημαίνουσα αλλαγή στην ανθρωπότητα έγινε από κοντά, έγινε δια ζώσης, έγινε από ανθρώπους. Δεν έγινε από chips και σίγουρα δεν έγινε πίσω από μια οθόνη. Για τον λόγο αυτό, όλοι μας θα πρέπει να επιτρέψουμε στην τεχνολογία να μπει στη ζωή μας όσο χρειάζεται και όσο αυτή εξυπηρετεί εμάς. Όχι το αντίθετο. Και σίγουρα ελπίζουμε στην ημέρα που θα μπορούμε να αγκαλιαστούμε και πάλι, χωρίς μάσκες, χωρίς φόβο, χωρίς να είναι προτεραιότητα η selfie. Απολαμβάνοντας την ζωή όπως αυτή προοριζόταν για εμάς: ανθρώπινα.

Διάβασε επίσης

Titan: Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Netflix έρχεται να ρίξει φως στην τραγωδία της OceanGate

Μια νέα παραγωγή του Netflix προσπαθεί να αναδείξει τις πτυχές μιας τραγωδίας που σημάδεψε την εξερεύνηση του Τιτανικού. Το...

Στην ίδια κατηγορία

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας: Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε και/ή έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως τα cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικοί αναγνωριστικοί και προσαρμοσμένες πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφήμισης και περιεχομένου, έρευνα ακροατηρίου και ανάπτυξη υπηρεσιών. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Our website address is: https://50.87.249.193/~athensh3.

What personal data we collect and why we collect it

Comments

When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection. An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Contact forms

Cookies

If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year. If you have an account and you log in to this site, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser. When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed. If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website. These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Analytics

Who we share your data with

How long we retain your data

If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue. For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Your contact information

Additional information

How we protect your data

What data breach procedures we have in place

What third parties we receive data from

What automated decision making and/or profiling we do with user data

Industry regulatory disclosure requirements

Save settings
Cookies settings